نحوه شهادت شهید طلبه حجة الاسلام و المسلمین محمد کیهانی

از شهدای گرانقدر اندیمشک و مامور به لشگر 16 قدس گیلان در ماموریت آزادسازی حلب

به نام خدا

ماموریت ، پدافندی و حفظ منطقه آکادمی نظامی شهر حلب به هدف حفظ و تکمیل محاصره مزدوران تروریست جبهة النصره در شهر حلب بود ، اعلام شد که دشمن آخرین تلاش خودش رو با قدرت و هجمه بالا شروع کرده و قصد داره با گرفتن جاده کاستلو نه تنها راهی برای آزادی خودش از محاصره ایجاد کنه بلکه بسیاری از نیروها رو هم داخل محاصره قرار بده و ید برتر در رزم رو در اختیار بگیره..

پس از هماهنگی ها قرار شد تعدادی از نیروهای مستشار لشگر 16 قدس گیلان به جهت کمک به نیروهای جیش سوری و حیدریون عراق و حزب الله به خط مقدم(فاصله بسیار بسیار نزدیک ) اعزام شوند، مسیر اعزام به نحوی بود که تماما در تیررس دشمن و مورد هجمه آتش آنها بود ولی دفاع از مردم مظلوم اهمیتی بالاتر از خون و جان دارد! نیرو ها تا مکانی با ماشین و سپس خانه به خانه در رویارویی مستقیم با دشمن قرار گرفتند ، از اتفاقات به ناچار میگذریم که جیززه !

در بین این مدافعان حریم اسلام شخصی به نام محمد کیهانی قرار داشت که پس از اتمام ماموریتش ، به ایران برنگشت و دوره خود را تمدید کرد و مامور به ل16 قدس گیلان شد ، هرچند از روحانیون موفق وفعال فرهنگی بود ولی دوست قدیمی اش را قسم داد که جایی طلبه بودن ایشان را مطرح نکند ، ایشان جامانده از دوستان شهیدش بودند که هم قسم بودند که هرکسی زودتر شهید شد برای دیگران هم طلب شهادت کند از مولی...

دوستان رفته بودند و شهید کیهانی و چند نفر مانده بودند ، شهید روحانی محمد کیهانی در بین این هم رزمان هم دائما مطرح میکرد که هرکس شهید شد برای دیگران هم طلب شهادت و شفاعت کند ، ایشان خوش بین به خوابی که از شهدا دیده بودند و قول حل شدن گره شهادت را داده بودند هم چنان با روحیه و جنب و جوش به رزم می پرداخت.

مدافعان حریم اسلام از جمله شهید طلبه محمد کیهانی و شهید محمد اتابه در چند ساختمان موضع گرفتند که زیر آتش شدید دشمن بود به نحوی که پنجره ها تماما هدف تیر سلاح های سبک و نیمه سنگین مثل توپ 23 و دوشکا بود و قناصه چی های دشمن با دوربین ترمال و حرارتی دائما هر تحرکی رو زیر نظر داشتند و شلیک میکردند ، دشمن همزمان با آتش فراوان با نفربر های بی ام پی نیروی پیاده به سمت تنها مانع غصب جاده کاستلو یعنی بچه های مدافع ، منتقل میکردند و حاضر بودند به هر نحوی از این افراد بگذرند ومانع بزرگترین پیروزی ارتش سوریه و پاشنه آشیل شکست ترکیه و نیروهای تروریست بشوند.

شب هنگام روحانی بزرگوار محمد کیهانی در حال رد شدن از مقابل یکی از پنجره ها مورد اصابت تک تیر انداز دشمن مزدور قرار گرفت و از ناحیه بالای پیشانی مجروحیت شدیدی پیدا کرد ، دوست قدیمی ایشان با خودرویی که تا حدودی نزدیک منطقه آمده بود شهید کیهانی را به عقبه و بیمارستان منتقل کرد ولی روز بعد برگشت و گفت کیهانی شهید شد...

** انشالله در آینده تصاویری از آخرین روزهای این شهید بزرگوار اندیمشکی (پس از بررسی و فیلتر و رعایت نکات امنیتی ) منتشر خواهیم کرد.

** به چه علت نمیدانم ولی ضعف امکانات وبحث آماد و پشتیبانی محسوس و مورد تاسف است - شهیدان کیهانی و اتابه از ناحیه سر و با نداشتن کلاه آهنی مجروح شدند - هرچند شهادت قسمت و روزی نیکان است منتهی تهیه جلیقه و کلاه و دوربین دید درشب از لوازم اولیه اینگونه نبردهاست...شاید علت خاصی داشته باشد ولی ما عدم امکانات ضروری را میبینیم و نه علل فرضی مسئولین آماد را .. والعاقبة للمتقین

** تمام این مطالب نقل از دوستان است و متاسفانه هم رزمان حاضر در معرکه کمتر نقل ما وقع میکنند و ما با ارتباط با دوستان نزدیک حاضران اطلاعاتی را بدست می آوریم و با تحلیل و تطبیق با گفته های مختلف صحت سنجی کرده و درج مینماییم ، در نتیجه هر شخصی که اطلاعات و مستندات دقیق تری در اختیار دارد مطرح کرده و حماسه دفاع مقدس مدافعان را پرشور تر وموثر تر نماید.

یا حق